Qui som?

Dedicats a la promoció del bàsquet mitjançant la divulgació i formació en tots els àmbits.

Qui som?

El President

Josep Vives i Portell és President de la Fundació Foment del Bàsquet des del mes de desembre del 2015, en què es van renovar els patrons.

Missions i objectius

Missió

L’objecte de la Fundació és la promoció de l’esport del bàsquet i dels diversos campionats, partits, lligues, copes i altres esdeveniments (de competició, d’entrenament, de formació i/o de divulgació) d’aquest esport; promoció que afectarà o podrà afectar a totes les categories masculines o femenines i que es desenvoluparà directament tenint cura de la responsabilitat directa d’actes i/o partits, o indirectament mitjançant la realització d’activitats de patrocini o de canalització de patrocini, fins i tot de suport de jugadors i tècnics. Els beneficiaris seran, prèvia determinació per part del Comitè Executiu, les entitats amb equips que participin en competicions de bàsquet, els particulars que desenvolupin aquest esport i les persones físiques i jurídiques que realitzin activitats relatives a l’objecte fundacional.

Visió

Per a dur a terme les seves finalitats, la Fundació acollirà, recolzarà, impulsarà i endegarà en iniciatives pròpies i alienes, aportant mitjans humans i materials a les mateixes, tant si es tracta d’activitats puntuals com d’activitats continues. La Fundació donarà les eines necessàries als joves esportistes perquè puguin desenvolupar les seves activitats tot gaudint de l’esport.

Valors

La Fundació es proposa demostrar que mitjançant l’esport, els joves i la institució van més enllà dels resultats i cerquen assolir els valors de l’esforç, el respecte, la humilitat i el treball en equip com a pilars de la transmissió dels seus valors a nivell social i esportiu.

Història de la fundació Foment del Bàsquet

Aquesta entitat, creada a Manresa el dia 9 de novembre de 1994, és una Fundació Privada sense ànim de lucre.

Dins dels objectius fundacionals de Foment del Bàsquet, Fundació Privada la pràctica del bàsquet des de la base i la formació de jugadors és un àmbit bàsic. Aquesta tasca es porta a terme mitjançant convenis amb diferents clubs i escoles de la Catalunya Central i en especial amb un acord singular amb el Club Bàsquet Manresa 2015, club hereu del CB i UNIÓ MANRESANA, que va ser fundat el 29 de juliol de 1992 quan es va firmar el Protocol de creació del Grup Esportiu Unió Manresana del Bàsquet, que va néixer per iniciativa del Manresa Esportiu Bàsquet i el Club Bàsquet Manresa. Aquestes dues entitats van establir un procés de treball que tenia com a objectiu posar els seus recursos en comú per enfortir el bàsquet manresà, tant des del punt de vista de la seva estructura, com des de la vessant esportiva. En aquest projecte es van involucrar també l'Ajuntament de Manresa i Caixa de Manresa que es van afegir quan les negociacions ja havien estat engegades i hi van aportar un suport institucional i financer necessari pel creixement de l'entitat. Fruit d'aquest creixement i dels bons resultats del treball en comú a l'hora de gestionar els equips de base de les dues entitats fundacionals, es va procedir a tancar el capítol final de la fusió amb la desaparició definitiva del Manresa Esportiu Bàsquet i el Club Bàsquet Manresa per donar pas a la “UNIÓ MANRESANA”.

Per tal de vincular-se més al 1er equip de Bàsquet Manresa, SAD, l’any 2015, el CB i UNIÓ MANRESANA va donar pas al Club Bàsquet Manresa 2015, club inscrit a la Federació Catalana de Bàsquet com a equips inferiors del primer. En aquest sentit els objectius del Club són el foment, el desenvolupament i la pràctica de l’activitat física i esportiva sense finalitat de lucre.

La secció esportiva realitzarà la seva activitat d’acord amb els principis de la formació integral de les persones a través de la pràctica esportiva, intentant compaginar esport i estudis, i fomentar els valors de l’esforç col·lectiu, la participació, l’esportivitat i la superació personal.

Aquests elements mostren clarament que els resultats esportius no són un objectiu en ells mateixos, sinó la conseqüència del foment d'uns valors determinats i del treball que es fa per propiciar el desenvolupament dels membres de tots els seus equips mitjançant l'esforç, el treball i la dedicació per aconseguir persones sanes i responsables des del punt de vista físic, psíquic i social.

Relació de patrons

El patronat és l’òrgan rector de la Fundació i està format per tot un seguit de persones que, desinteressadament, treballen perquè s’assoleixin els objectius que es plantegen a l'entitat l’entitat dins de diferents àmbits d’actuació relacionats amb la promoció del bàsquet en tots els àmbits. Els integrants d’aquest òrgan presidit pel senyor Josep Vives Portell se’ls anomena patrons.

President del Patronat

• Ramon Serra Fernandez
  • Sebastià Suet Cano

Memòria anual d’activitats

Més enllà de les accions directes de tota mena en els sectors de la formació i la integració social, Foment del Bàsquet Fundació Privada dedica una part important dels seus esforços a l'ajuda als sectors més desprotegits de la societat i ho du a terme fent servir el bàsquet com a vincle i vehicle de transmissió d'afecte i sentit solidari.

“Cap nen sense joguina”

La Creu Roja Joventut de Manresa organitza aquesta recollida solidària

Col.laboració amb la Marató

Es du a terme cada any a través de l'entitat Manresa per la Marató